Nyhetsbrev
Kampanjvaror


Köp- och leveransvillkor

  • Leverans inom 1-4 dagar
  • ​Fri frakt vid köp (varuvärde) över 790kr (gäller inom Sverige)
  • Frakt min. 59kr
  • Faktura 0kr!
  • 14 dagar öppet köp


Allmänna villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av produkter på boetti.se / Hildurs Handel AB unä Boetti AB om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund och Hildur.se. Vid försäljning till konsument tillämpar boetti.se de regler som följer av lagstiftning. Priserna anges i Svenska kronor, inklusive moms (25% på kläder, hemtextil & hudvård och 12% på te). Ev. kampanjer och rabatter kan ej kombineras med varandra. Boetti.se reserverar sig för uppenbara felskrivningar. Kunden ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts är rätt. För att göra en beställning på måste du ha fyllt 18 år. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.
 

Fraktkostnader och leveranstider (Sweden)

Boetti.se levererar alla genomförda beställningar (varuvärde) över 790 kronor kostnadsfritt inom Sverige. För beställningar under 790 krLeveranstid vanligtvis inom 1-4 arbetsdagar.

Din beställning skickas vanligtvis från boetti.se kontor dagen efter din beställning är gjord. Din leverans skickas med Schenker eller Posten och distribueras ut vardagar enligt deras egna villkor. Vanligtvis tar detta 1-2 arbetsdagar. För att kunna ge er kunder en snabb service så har vi ca 99% av produkterna på lager. Om du handlar en beställningsvara eller en produkt som har en längre lev. tid angiven så kommer hela ordern skickas när den är komplett.

Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debiterar kunden för täcka de kostnader vi har haft för frakt och hantering. Vi tar även ut en avgift för de varor som inte är i säljbart skick p.g av utgången datum eller försämrad kvalitet. Observera att ditt paket ligger kvar ca två veckor på Posten och Schenker utlämningsställe. Hämtas paketet inte ut i tid och därmed skickas tillbaka till Hildur.se tas en avgift ut på minimum 250kr (30 EUR) för att täcka frakt och administrationskostnader

 

Betalningsalternativ - Faktura (0kr), kontokredit, kortbetalning (VISA, American Express, Mastercard) eller direktbetalning via bank

För frågor om din betalning kontakta Klarna på 08-120 120 10.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning (VISA, American Express, Mastercard) eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarna´s villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Reklamation och returrätt

Ångerrätt

Vid en eventuell retur: Öppet köp 14 dagar. Ångrar du ditt köp skickar du omgående varan (oanvänd och i originalskick) till oss, väl förpackad tillsammans med följesedel eller kopia på följesedel (eller namn och ordernummer). Du står själv för fraktkostnaden till Hildur. Kunden ansvarar för returen av varan tills dess att den mottagits av Hildur.se. Ångerrätten gäller ej för företag eller livsmedel samt underkläder där förseglingen är bruten. Betalningen hos klar justeras inom 1-10 dagar efter att returnerad produkt kommit Hildur till godo.

Returadress: Boetti AB, Bolavägen 89, 331 53 Värnamo.

Byte av vara
Vill du byta storlek på ett plagg gör du först en vanlig retur. Därefter lägger du en ny order och använder rabattkoden ”Bytesfrakt” och slipper därmed fraktkostnaden på 59kr.

OBS!
Boetti.se löser ej ut paket som returnerats mot postförskott eller efterkrav. Observera att vi tar ut Postens faktiska avgifter om du returnerar något som vi efterdebiteras för av Posten. 

Reklamationer
Vid reklamationer rekommenderar vi att kunden kontaktar Boetti's kundtjänst per mail webshop@boetti.se. Boetti AB ersätter Kunden för eventuella fraktkostnader i samband med en reklamation. Kunden skall inom skälig tid kontakta oss så vi kan rätta till felet. När vi fått varan till oss och kontrollerat den ersätter vi dig med varuvärdet och ev. fraktavg. Observera att du alltid bör ta kontakt med kundtjänst innan du returnerar något till oss, webshop@boetti.se 

Färger på produkter
Tyvärr är det ibland svårt att visa rätt färg på en produkt då färgåtergivningen på olika skärmar skiljer sig åt. Vissa färger är dessutom svårare än andra. Vi kan därför inte garantera att färgen stämmer fullt ut. Vi försöker ibland förklara färgen men i de fall du är osäker är du välkommen att maila elle ringa oss så kan vi vägleda dig. I vissa fall kan vi även skicka tygprover. 

Produktinformation och bilder
Boetti.se förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i Boetti's sortiment befintliga produkter. All bildinformation ska ses som illustrationer och inspiration, och kan inte heller garanteras återge varans exakta utseende och egenskaper. Vid eventuella fel i angivande av lagerstatus eller om boetti.se av någon anledning inte kan leverera en vara, reserverar boetti.se rätten att korrigera detta i efterhand. boetti.se kontaktar i så fall kunden i förekommande fall.

Eventuella förseningar och skador vid leverans
Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp ska ske skriftligen via brev eller e-post. Boetti.se betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 10 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Boetti's leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot boetti.se. Boetti.se förbehåller sig därför rätten att, utöver varukostnader, friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.
Boetti.se ansvarar för transportrisken, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transporten till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Boetti.se. Kunden måste anmäla eventuella transportskador till Boettis kundtjänst inom sju arbetsdagar från det tillfälle då leveransen togs emot. Kunden ansvarar därför för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Om kunden upptäcker en transportskada ska kunden kontakta kundtjänst via e-mail till webshop@boetti.se. Om möjligt bifoga bild på transportskadan. Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Tvist
Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 
 

Övrigt 

Presentkort
OBS! För tillfället säljer vi inte presentkort som en produkt i Boettis webbutik. Däremot går det att beställa via mail och förskottsbetalning. Maila Magnus så hjälper han Er. magnus@boetti.se eller skicka en förfrågan via "Kontaka oss". 

Säkerhet och sekretess
När kunden gör en beställning hos Boetti.se ska korrekt namn, adress (gärna telefonnummer för kontakt och mobil för ev. avisering av paket) anges. Väljer kunden att betala med Klarna Faktura eller Konto krävs även personnummer. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Personuppgiftslagen (PUL). I samband med köp godkänner kunden att Boetti.se lagrar och använder uppgifterna för att kunna fullfölja kundens köp. Boetti lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller personer än de som har med kundens beställning att göra. Kunden har rätt att begära ett registerutdrag över de uppgifter som finns registrerade. Boetti.se är också skyldig att på begäran av de registrerade rätta till uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande. 


Integritetspolicy / GDPR

Boetti.se / Hildurs Handel AB unä Boetti AB värnar om din personliga integritet och för oss är det viktigt att du känner förtroende i hur vi hanterar personuppgifter. Därför har vi upprättat en integritetspolicy. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och beskriver hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet. Här kan du läsa mer om Boetti AB:s Integritetspolicy /GDPR 
 

Beställningsförfarande
Beställning av produkterna sker främst via Boettis webbshop. Vid genomförd beställning får kunden automatiskt en orderbekräftelse via e-post. Om kunden inte fått en orderbekräftelse efter ca 30 min bör denne kontrollera att angiven e-postadress är korrekt. Kvarstår problemet så kontakta Boetti.se kundtjänst så skickar vi en orderbekräftelse manuellt. Följesedel skickas med tillsammans med de beställda varorna. 

Möjliga anledningar till att du inte får igenom din order:
  • För gammal version av din browsers mjukvara eller att operativsystemets mjukvara inte är uppdaterad.

  • Att Java-script inte stöds

  • Att säkerheten är på max i webbläsaren. 

  • Att alla fält inte är korrekt ifyllda. 


Orders from outside Sweden

Are you living outside of Sweden but inside EU and want to shop at Boetti.se? Please check the following conditions.

Minimum shopping amount: 500 SEK incl. VAT

Delivery time: Normally it takes 3-8 working days (the delivery time might be longer due to the local delivery condition)

At the moment we only ship to Finland. For our customer from Finland please chose EUR for possibility to pay. 

Shipping costs: Finland, 190 SEK